خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/10 - 11:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
جوکار:

تکمیل خط دوم انتقال آب به یزد به 150 هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد/این خط انتقال هنوز تکمیل نشده است

نماینده مردم یزد در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه خط دوم انتقال آب به یزد هنوز تکمیل نشده و اجرای این پروژه به 150 هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد تاکید کردکه در این زمینه انجام کارهای روبنایی ارزش ندارد و باید زیرساخت‌های لازم برای تکمیل این پروژه تامین شود.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی‌براینکه خط دوم انتقال آب دریا به یزد در روزهای آینده فعال می‌شود، گفت: خط دوم انتقال آب به یزد، 2 سال گذشته توسط سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رییسی کلنگ‌زنی شد و برخی واحدهای صنعتی یک کنسرسیومی را تشکیل دادند تا آب را به این منطقه انتقال دهند اما هنوز این خط انتقال تکمیل نشده است و تنها 35 کیلومتر از آن اجرا شده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر ، زارچ، شهر ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به دنبال کنسرسیومی که تشکیل شد شرکتی تحت عنوان واسکو این خط را اجرا کرد و قرار است از یکی از مخازن بین راهی خط انتقال آب از خلیج فارس به چادرملو، آب به شهر یزد انتقال داده شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، با اشاره به میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه، یادآور شد: وزیر نیرو در سال 1401 اعلام کرد که تکمیل این خط انتقال آب به 150 هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد اما تاکنون تامین نشده است.  

عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه رهبرمعظم انقلاب در سفری که به این استان داشتند تاکید فرمودند یکی از ضروری‌ترین مسائل یزد تامین آب است. تاکید کرد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما ما باید پیگیری کنیم که اعتبارات تخصیص‌یافته به این پروژه حتما تامین شود و چاره‌ای نداریم که آب پایدار را به استان برسانیم و در این زمینه هم انجام کارهای روبنایی ارزش ندارد و باید زیرساخت‌های لازم برای تکمیل خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد تامین و این پروژه به طور کامل اجرا شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 381396
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار